Jesteś tutaj: Home




Sposób żywienia jest bardzo ważny przez całe nasze życie, ale zadbanie o prawidłowe odżywianie dziecka w okresie jego intensywnego wzrostu i rozwoju jest sprawą absolutnie priorytetową – zasoby, w które organizm zostaje wówczas wyposażony, stanowią podstawę jego rozwoju i funkcjonowania przez wszystkie lata życia. Zaszczepianie dziecku od najwcześniejszych lat zdrowych nawyków żywieniowych ma niezwykle istotny cel – jest nim wzmacnianie układu immunologicznego. Wszelkie działania prozdrowotne to „inwestycja”, która nie może nie przynieść pozytywnych efektów.
Klasa 2 bierze udział w całorocznym programie „ Zdrowo jem, więcej wiem”, Uczniowie dowiadują się, co należy jeść aby mieć energię i być zdrowym. Już w klasie pierwszej z drugiego śniadania zostały wyeliminowane słodycze i inne niezdrowe przekąski. W tym roku utrzymujemy ten dobry nawyk. W październiku został zorganizowany plebiscyt na najsmaczniejszą zdrową przekąskę. Uczniowie przygotowali wspólnie z rodzicami pyszne, zdrowe propozycje na drugie śniadania. Pojawiły się pyszne kanapki, pożywne jogurty z płatkami i suszonymi owocami, owocowe szaszłyki, łódeczki z jajek nawet zdrowe hamburgery i wiele świeżych warzywnych dodatków.
Królową Przekąsek została Róża Gurdek, której śniadanie było nie tylko smaczne i kolorowe ale i pachnące jadalnymi kwiatami…
Została stworzona klasowa księga przekąsek, która może stać się inspiracją dla innych.
Warning: No images in specified directory. Please check the directory!
Debug: specified directory - http://sp1bystra.pl/images/galerie/wiemcojem17
18 października w piękną słoneczną środę uczniowie z klasy I i IV wyruszyli na pieszą wycieczkę. Celem wędrówki było schronisko Stefanka na Koziej Górce. Podczas marszu uczestnicy podziwiali złotą polską jesień w pełnej okazałości i wyłaniającą się z kolorowego lasu panoramę Bielska i okolic. Na miejscu przyszedł czas na gry i zabawy oraz ognisko z herbatą, pieczeniem kiełbasek i słodkich pianek. Beztroska zabawa nieubłaganie dobiegła końca i wyruszyliśmy w drogę powrotną w kierunku naszej szkoły.
Warning: No images in specified directory. Please check the directory!
Debug: specified directory - http://sp1bystra.pl/images/galerie/kozia17
Jeszcze nie zapomnieliśmy klimatu pikniku „Morskie opowieści”, a już w naszych progach zagościł Pan Piotr Pielesz, człowiek od lat związany z morzem. Jego ciekawa opowieść o służbie i pracy marynarza była urozmaicona licznymi pamiątkami, zdjęciami, filmami .Przez dziewięćdziesiąt minut wszyscy uczniowie naszej szkoły uczestniczyli w tej jakże ciekawej lekcji , mówiącej o prawdziwym życiu na morzu- szczerze, bez upiększania, z wieloma ciekawymi historiami z życia Pana Piotra. Choć w tym dniu nie było już w szkole uczniów i nauczycieli w strojach piratów, poczuliśmy znów klimat morskiej przygody.Nie zabrakło gitary i dzwonu wzywającego na wachtę .Pan Piotr zapełnił wszystkim czas, a jego historie na pewno dług pozostaną w naszej pamięci.
Uczniowie już pytali, czy będzie można jeszcze kiedyś porozmawiać o morzu. Przy pomyślnych wiatrach zapewne tak…
EUROPEJSKI DZIEŃ JĘZYKÓW OBCYCH 2017
26 września cała Europa jednoczy się by świętować Europejski Dzień Języków. Ideą tego święta jest promowanie bogactwa kulturowego Europy oraz zachęcanie do nauki języków przez całe życie. Nasza szkoła również stara się uświadomić uczniom jak wiele korzyści płynie ze znajomości języków. W tym roku zorganizowaliśmy dla nich quizy i konkursy dotyczące Europy.
Do zadań konkursowych należało samodzielne wykonanie książki prezentującej dowolny kraj Europy oraz przebranie się za znaną postać europejską. Uczniowie wykazali się niezwykłą pomysłowością. W tym dniu w naszej szkole zagościli między innymi: Juliusz Cezar, Pippi Langstrumpf, Krzysztof Kolumb, Alicja w Krainie Czarów, Czerwony Kapturek, Harry Potter, Robin Hood, a nawet mniej znany Leprikon - skrzat z mitologii irlandzkiej. Jednak największą atrakcją okazał się koncert niemieckiego zespołu z lat 80-tych - Modern Talking (w roli artystów - nasze Panie polonistki). Występ spotkał się z entuzjastycznym przyjęciem i na długo pozostanie w pamięci uczniów. Tegoroczny Dzień Języków Obcych był bardzo udany i dostarczył wszystkim wielu pozytywnych emocji.
Mija drugi tydzień pobytu Pierwszoklasistów w naszej szkole! Było już zwiedzanie szkoły, zabawy integrujące grupę, dowiadywaliśmy się wielu rzeczy o naszych nowych kolegach. Poznaliśmy pracowników szkoły i wiemy czym się zajmują ( nawet to, że w sekretariacie kryją się … sekrety). Zaprzyjaźniliśmy się też z Noni- maskotką na smutki, która towarzyszy nam w pracy z podręcznikami. Zamieszkała w naszej klasie i zawsze możemy się do niej przytulić. Czujemy się w szkole bardzo dobrze. W naszej klasie jest bardzo kolorowo i przytulnie. Mamy kącik do zabawy i wygodne, piankowe siedziska do odpoczywania. Każdy dzień w szkole jest pełen uśmiechu !
PLAN LEKCJI klasa I sem. 1 |
|||||
PONIEDZIAŁEK |
WTOREK |
ŚRODA |
CZWARTEK |
PIĄTEK |
|
8.00- 8.45 |
e. wczesnoszkolna |
e. wczesnoszkolna |
e. wczesnoszkolna |
e. wczesnoszkolna |
e. wczesnoszkolna |
8.55- 9.40 |
j. angielski |
||||
9.50- 10.35 |
e. wczesnoszkolna |
religia |
|||
10.45- 11.30 |
e. wczesnoszkolna |
religia |
j. angielski |
||
11.45- 12.30 |
g. korekcyjna |
g. korekcyjna |
e. wczesnoszkolna |
|
PLAN LEKCJI klasa II sem. 1 |
|||||
PONIEDZIAŁEK |
WTOREK |
ŚRODA |
CZWARTEK |
PIĄTEK |
|
8.00- 8.45 |
e. wczesnoszkolna |
e. wczesnoszkolna |
e. wczesnoszkolna |
e. wczesnoszkolna |
e. wczesnoszkolna |
8.55- 9.40 |
j. angielski |
||||
9.50- 10.35 |
j. angielski |
e. wczesnoszkolna |
religia |
||
10.45- 11.30 |
e. wczesnoszkolna |
e. wczesnoszkolna |
|||
11.45- 12.30 |
g. korekcyjna |
|
religia |
||
12.45- 13.30 |
|
|
|
g. korekcyjna |
|
PLAN LEKCJI klasa III a sem. 1 |
|||||
PONIEDZIAŁEK |
WTOREK |
ŚRODA |
CZWARTEK |
PIĄTEK |
|
8.00- 8.45 |
j. angielski |
e. wczesnoszkolna |
j. angielski |
e. wczesnoszkolna |
e. wczesnoszkolna |
8.55- 9.40 |
e. wczesnoszkolna |
e. wczesnoszkolna |
religia |
||
9.50- 10.35 |
religia |
e. wczesnoszkolna |
|||
10.45- 11.30 |
e. wczesnoszkolna |
||||
11.45- 12.30 |
g. korekcyjna |
|
|||
12.45- 13.30 |
|
|
g. korekcyjna |
|
|
PLAN LEKCJI klasa III b sem. 1 |
|||||
PONIEDZIAŁEK |
WTOREK |
ŚRODA |
CZWARTEK |
PIĄTEK |
|
11.45- 12.30 |
e. wczesnoszkolna |
e. wczesnoszkolna |
g. korekcyjna |
g. korekcyjna |
j. angielski |
12.45- 13.30 |
e. wczesnoszkolna |
religia |
e. wczesnoszkolna |
||
13.40- 14.25 |
j. angielski |
religia |
e. wczesnoszkolna |
||
14.35- 15.20 |
e. wczesnoszkolna |
e. wczesnoszkolna |
|||
15.30- 16.15 |
PLAN LEKCJI klasa IV sem. 1 |
|||||||||||
PONIEDZIAŁEK |
WTOREK |
ŚRODA |
CZWARTEK |
PIĄTEK |
|||||||
1. |
8.00- 8.45 |
technika |
5 |
j. polski |
4 |
j. angielski |
6 |
w-f |
G |
j. polski |
4 |
2. |
8.55- 9.40 |
j. polski |
1 |
j. angielski |
2 |
j. polski |
4 |
w-f |
G |
matematyka |
5 |
3. |
9.50- 10.35 |
w-f |
G |
plastyka |
6 |
historia |
1 |
matematyka |
5 |
przyroda |
3 |
4. |
10.45- 11.30 |
historia |
1 |
matematyka |
5 |
przyroda |
2 |
j. polski |
1 |
j. angielski |
4 |
5. |
11.45- 12.30 |
muzyka |
6 |
godz. wych. |
3 |
matematyka |
5 |
… / inf. |
3 |
religia |
1 |
6. |
12.45- 13.30 |
inf. /… |
3 |
w-f |
G |
religia |
1 |
|
|
|
|
7. |
13.40- 14.25 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
PLAN LEKCJI klasa Va sem. 1 |
|||||||||||
PONIEDZIAŁEK |
WTOREK |
ŚRODA |
CZWARTEK |
PIĄTEK |
|||||||
1. |
8.00- 8.45 |
j. polski |
1 |
matematyka |
5 |
j. polski |
4 |
… /inf. |
3 |
j. angielski |
6 |
2. |
8.55- 9.40 |
w-f |
G |
technika |
5 |
j. angielski |
6 |
matematyka |
5 |
j. polski |
4 |
3. |
9.50- 10.35 |
muzyka |
6 |
j. angielski |
4 |
matematyka |
5 |
w-f |
G |
historia |
4 |
4. |
10.45- 11.30 |
przyroda |
2 |
j. polski |
4 |
w-f |
G |
w-f |
G |
przyroda |
2 |
5. |
11.45- 12.30 |
matematyka |
5 |
przyroda |
2 |
historia |
1 |
j. polski |
1 |
godz. wych |
5 |
6. |
12.45- 13.30 |
religia |
4 |
inf. / … |
3 |
|
|
|
|
religia |
2 |
7. |
13.40- 14.25 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
PLAN LEKCJI klasa V b sem. 1 |
|||||||||||
PONIEDZIAŁEK |
WTOREK |
ŚRODA |
CZWARTEK |
PIĄTEK |
|||||||
1. |
8.00- 8.45 |
j. polski |
4 |
______ |
|
przyroda |
2 |
historia |
1 |
j. polski |
1 |
2. |
8.55- 9.40 |
przyroda |
2 |
muzyka |
6 |
religia |
1 |
j. angielski |
4 |
w-f |
G |
3. |
9.50- 10.35 |
historia |
1 |
technika |
5 |
j. polski |
4 |
plastyka |
6 |
w-f |
G |
4. |
10.45- 11.30 |
religia |
4 |
przyroda |
2 |
matematyka |
5 |
matematyka |
5 |
matematyka |
5 |
5. |
11.45- 12.30 |
matematyka |
1 |
j. polski |
4 |
j. angielski |
4 |
j. polski |
4 |
j. angielski |
6 |
6. |
12.45- 13.30 |
w-f |
G |
godz. wych. |
4 |
inf. / … |
3 |
… /inf. |
3 |
|
|
7. |
13.40- 14.25 |
|
|
w-f |
G |
|
|
|
|
|
|
PLAN LEKCJI klasa VI a sem. 1 |
|||||||||||
PONIEDZIAŁEK |
WTOREK |
ŚRODA |
CZWARTEK |
PIĄTEK |
|||||||
1. |
8.00- 8.45 |
przyroda |
2 |
j. polski |
1 |
religia |
1 |
j. angielski |
6 |
… / inf. |
3 |
2. |
8.55- 9.40 |
matematyka |
5 |
godz. wych. |
1 |
matematyka |
5 |
historia |
1 |
j. angielski |
6 |
3. |
9.50- 10.35 |
j. polski |
4 |
w-f |
G |
w-f |
G |
j. polski |
4 |
j. polski |
1 |
4. |
10.45- 11.30 |
w-f |
G |
w-f |
G |
j. polski |
4 |
j. polski |
4 |
matematyka |
6 |
5. |
11.45- 12.30 |
religia |
4 |
historia |
1 |
muzyka |
6 |
plastyka |
6 |
przyroda |
2 |
6. |
12.45- 13.30 |
technika |
5 |
matematyka |
5 |
j. angielski |
6 |
matematyka |
5 |
|
|
7. |
13.40- 14.25 |
inf./… |
3 |
przyroda |
2 |
WDŻWR |
1 |
|
|
|
|
PLAN LEKCJI klasa VI b sem. 1 |
|||||||||||
PONIEDZIAŁEK |
WTOREK |
ŚRODA |
CZWARTEK |
PIĄTEK |
|||||||
1. |
8.00- 8.45 |
______ |
|
j. angielski |
6 |
matematyka |
5 |
j. polski |
4 |
religia |
2 |
2. |
8.55- 9.40 |
j. polski |
4 |
historia |
4 |
przyroda |
2 |
plastyka |
6 |
j. polski |
1 |
3. |
9.50- 10.35 |
religia |
2 |
j. polski |
1 |
w-f |
G |
j. angielski |
1 |
matematyka |
5 |
4. |
10.45- 11.30 |
matematyka |
5 |
j. polski |
1 |
j. angielski |
6 |
matematyka |
6 |
w-f |
G |
5. |
11.45- 12.30 |
przyroda |
2 |
matematyka |
5 |
godz. wych. |
2 |
technika |
5 |
w-f |
G |
6. |
12.45- 13.30 |
muzyka |
6 |
przyroda |
2 |
j. polski |
4 |
historia |
1 |
WDŻWR |
1 |
7. |
13.40- 14.25 |
w-f |
G |
inf. / ... |
3 |
… / inf.. |
3 |
|
|
|
|
UWAGA !
Wszystkie podręczniki i materiały ćwiczeniowe do klas I –VI
oprócz religii,
zostaną zakupione w ramach dotacji MEN
klasa I |
||
zajęcia zintegrowane |
Nowi Tropiciele cz. I-V, wyd. WSiP |
J. Dymarska, J. Hanisz, M. Kołaczyńska, B. Nadarzyńska |
język angielski |
Bugs Team 1, podręcznik wieloletni + ćwiczenia, |
C. Read, A. Saberón |
religia |
Jesteśmy w rodzinie Pana Jezusa, podręcznik |
red. W. Kubik SJ |
klasa II |
||
zajęcia zintegrowane |
Nasza szkoła cz. I-IV, Nasza szkoła- matematyka cz. I - IV, MEN |
A. Ludwa, M. Lorek, M. Zatorska |
Moje ćwiczenia, wyd. MAC Edukacja |
E. Dulemba, J. Faliszewska, G. Lech, A. Opala, I. Parlicka, A. Ziewiecka |
|
język angielski |
English Quest 2, podręcznik wieloletni + ćwiczenia, wyd. Macmillan |
J. Corbett, R. O'Farrell, M. Kondro |
religia |
Kochamy Pana Jezusa, podręcznik i z. ćwiczeń, |
red. W. Kubik SJ |
klasa III |
||
zajęcia zintegrowane |
Nasza szkoła cz. I-IV, Nasza szkołą- matematyka cz. I - IV, MEN |
M. Lorek, M. Zatorska |
Moje ćwiczenia, wyd. MAC Edukacja |
E. Dulemba, J. Faliszewska, G. Lech, A. Opala, I. Parlicka, A. Ziewiecka |
|
język angielski |
English Quest 3, podręcznik + ćwiczenia, |
J. Corbett, R. O'Farrell, M. Kondro |
religia |
Przyjmujemy Pana Jezusa, podręcznik i z. ćwiczeń, wyd. WAM |
red. W. Kubik SJ |
klasa IV |
||
język polski |
Między nami 4, podręcznik i z. ćwiczeń, wyd. GWO |
A. Łuczak, A. Murdzek, |
języka angielski |
Team Up Plus 4, podręcznik i z. ćwiczeń, |
P. Bowen, D. Delaney, D. Anyakwo |
przyroda |
Przyroda 4, podręcznik i z. ćwiczeń, |
I. Żeber- Dzikowska, B. Wójtowicz, |
historia |
Wczoraj i dziś 4, podręcznik, wyd. Nowa Era |
G. Wojciechowski |
plastyka |
Plastyka 4, podręcznik, wyd. MAC Edukacja |
M. Kwiecień, W. Sygut |
muzyka |
Muzyka 4, podręcznik, wyd. MAC Edukacja |
T. Wójcik |
technika |
Technika 4, podręcznik, wyd. MAC Edukacja |
M. Czuj |
informatyka |
Lubię to 4, podręcznik, wyd. Nowa Era |
M. Kęska |
matematyka |
Matematyka z plusem 4, podręcznik i z. ćwiczeń, |
M. Dobrowolska, M. Karpiński, |
religia |
Zaproszeni przez Boga, podręcznik i z. ćwiczeń, |
Z. Marek SJ |
klasa V |
||
język polski |
Między nami 5, podręcznik i z. ćwiczeń, wyd. GWO |
A. Łuczak, A. Murdzek |
języka angielski |
Team Up 2, podręcznik i z. ćwiczeń, wyd. Oxford University Press |
P. Bowen, D. Delaney, D. Anyakwo |
przyroda |
Tajemnice przyrody 5, podręcznik i zeszyt ćwiczeń, wyd. Nowa Era |
J. Ślósarczyk, R. Kozik, F. Szlajfer |
historia |
Wczoraj i dziś 5, podręcznik, wyd. Nowa Era |
G. Wojciechowski |
plastyka |
Do dzieła, podręcznik, wyd. Nowa Era |
J. Lukas, K.Onak |
muzyka |
Lekcja muzyki, podręcznik, wyd. Nowa Era |
M. Gromek, G. Kilbach |
zajęcia techniczne |
Jak to działa?, podręcznik, wyd. Nowa Era |
L. Łabecki, L. Łabecka |
zajęcia komputerowe |
Lubię to 5, podręcznik, wyd. Nowa Era |
M. Kęska |
matematyka |
Matematyka 5, podręcznik i z. ćwiczeń, wyd. GWO |
M. Dobrowolska, M. Jucewicz |
religia |
Obdarowani przez Boga, podręcznik i z. ćwiczeń, |
Z. Marek SJ |
klasa VI |
||
język polski |
Między nami 6, podręcznik i z. ćwiczeń, wyd. GWO |
A. Łuczak, A. Murdzek |
języka angielski |
Team Up 3, podręcznik i z. ćwiczeń, wyd. Oxford University Press |
P.Bowen, D. Delaney,D. Anyakwo |
przyroda |
Tajemnice przyrody 6, podręcznik i zeszyt ćwiczeń, wyd. Nowa Era |
J. Stawarz, H. Kowalczyk, F. Szlajfer |
historia |
Wczoraj i dziś 6, podręcznik, wyd. Nowa Era |
G. Wojciechowski |
plastyka |
Do dzieła, podręcznik, wyd. Nowa Era |
J. Lukas, K. Onak |
muzyka |
Lekcja muzyki, podręcznik, wyd. Nowa Era |
M. Gromek, G. Kilbach |
zajęcia techniczne |
Jak to działa?, podręcznik, wyd. Nowa Era |
L. Łabecki, L. Łabecka |
zajęcia komputerowe |
Lubię to 6, podręcznik, wyd. Nowa Era |
M. Kęska |
matematyka |
Matematyka z plusem 6, podręcznik i z. ćwiczeń, wyd. GWO |
M. Dobrowolska, M. Jucewicz, M. Karpiński, P. Zarzycki |
religia |
Przemienieni przez Boga, podręcznik i z. ćwiczeń, wyd. WAM |
Z. Marek SJ |
Wielka, górska wyprawa bystrzańskich trzecioklasistów
W dniach 6-7 czerwca klasa III b. ze Szkoły Podstawowej im. Synów Pułku w Bystrej wybrała się na wielką górską wyprawę. Celem był Klimczok, ale nie dotarliśmy do niego najkrótszą i najłatwiejszą trasą. Rankiem pierwszego dnia, po zjedzeniu śniadanka, wystartowaliśmy spod szkoły i pomaszerowaliśmy w kierunku Koziej Góry. Tam posililiśmy się lodami i miło spędziliśmy czas na placu zabaw. Później ruszyliśmy w dalszą drogę i przez przełęcz Kołowrót dotarliśmy na Szyndzielnię, skąd mogliśmy podziwiać piękną panoramę Bystrej. Stamtąd, już spacerkiem, doczłapaliśmy do schroniska na Klimczoku. Zjedliśmy pyszny obiad (choć nikt nie wierzył, że można zjeść tak duuuuuuużo) i odpoczęliśmy chwilę w naszych pokojach. Do zachodu słońca bawiliśmy się na placu zabaw i graliśmy w nogę. Wieczorem rozpaliliśmy ognisko i zjedliśmy samodzielnie usmażone kiełbaski. Niestety dobrą zabawę popsuła nam pogoda i burza wygoniła nas do schroniska. Z lekkim przerażeniem oglądaliśmy łańcuchy piorunów dookoła schroniska. Pełni wrażeń zasnęliśmy w końcu w swoich łóżkach.
Następnego dnia, po śniadaniu, znowu założyliśmy wygodne buty, zabraliśmy plecaki i ruszyliśmy do Szczyrku. Drugiego dnia trasa prowadziła głównie w dół (uff) Po drodze zatrzymaliśmy się na chwilkę w szczyrkowskim Sanktuarium na Górce. Na zakończenie spędziliśmy trochę czasu na Placu Św. Jakuba w Szczyrku. Wspólnie pośpiewaliśmy, pojeździliśmy na gokartach ( Karolina nawet na koniu! ) ;) i zjedliśmy pyszną pizzę. Popołudniu busem wróciliśmy do Bystrej i rozeszliśmy się do domów. Następnego dnia dokładnie przeanalizowaliśmy swoją trasę i z dumą odkryliśmy, że w ciągu dwudniowej wycieczki pokonaliśmy pieszo ponad 16 kilometrów!
1 czerwca dla uczniów SP Bystra był dniem pełnym atrakcji. Oprócz akcji masowego czytania oraz wycieczki na lody, jak co roku zorganizowane zostały rozgrywki sportowe, które w tym roku przybrały nową postać. Tym razem uczniowie klas 4-6 mogli wziąć udział w zawodach strongmenów, spróbować swoich sił w konkurencjach siłowych i poczuć się jak niegdyś Mariusz Pudzianowski. Tuz po godzinie 8.00 zebraliśmy się na boisku szkolnym, gdzie nauczyciele wychowania fizycznego zapoznali uczestników z przebiegiem zawodów. Po krótkiej odprawie każda klasa przystąpiła do innej rywalizacji. Na wyodrębnionych stanowiskach, na których nad poprawnością wykonania czuwali nauczyciele/sędziowie, przez około 20 minut można było spróbować swoich sił starając się uzyskać jak najlepszy wynik. Po zakończeniu jednej konkurencji klasa przechodziła na kolejną. Uczniowie mieli okazję wykonać: „spacer farmera” - jak najszybszy marsz na odległość z nieco cięższymi walizkami w rękach, „wagę płaczu” - czyli jak najdłuższe trzymanie obciążników na wyprostowanych w bok ramionach, „przeciąganie tira” - za tira posłużyło nam kowadło położone na materacu, „przerzucanie opony” - jak najszybsze 6 przerzuceń ogromnej opony, oraz bieg wahadłowy z piłkami lekarskimi. Uczestnictwo w każdej konkurencji premiowane było drobną słodkością, a najlepsze zawodniczki i zawodnicy w danej klasie wygrali bonusowe nagrody. Piękna pogoda dostarczyła uczestnikom dodatkowej energii, dzięki której uzyskiwali nadspodziewanie dobre wyniki. Cieszymy się z zaangażowania i już nie możemy się doczekać kolejnej edycji.